torsdag 27 maj 2010

Att dejta någons ex

Att dejta en kompis ex kan ibland vara riktigt känsligt. Det kan kännas konstigt både för dig, den du dejtar och vännen och hur ska man egentligen hantera en sådan situation? Är det ens ok att dejta en väns ex?

Det viktiga är nog att man är så pass ärlig och kan berätta för kompisen och kanske rentav fråga hur han/hon ställer sig till det. Tycker han/hon att det är jobbigt bör man kanske avstå. Men jag vet inte, vad tycker ni?

Jag själv har haft ett 1,5 års långt förhållande tillsammans med en av mina bästa vänners ex, men faktum är att det mer eller mindre var hon som fixade ihop oss och det var väl en slags "välsignelse" bara det tycker jag. Vi hade aldrig några problem under förhållandet, trots att de var vänner och pratade mycket med varandra och så. Man får nog inte vara så trångsynt, tror jag.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar