måndag 17 maj 2010

Olikheter eller likheter.

Djupa tankar har blivit lite min grej för tillfället. Har mycket tid för att tänka och ja, då tänker man helt enkelt.

Det senaste jag har tänkt på är vad som är bäst i ett förhållande, att man är väldigt lika varandra eller väldigt olika? Man brukar ju säga att man ska komplettera varandra, betyder det då att man ska vara varandras motsatser? Ska en gilla fotboll och den andra att virka? Ska en gilla att dammsuga och den andra att moppa golven? En att sitta framför datorn och den andra vid TV:n? Nja, jag tror kanske inte riktigt det.

Ska man vara precis lika då? Det tror jag faktiskt inte riktigt heller. Tänk att leva tillsammans med en person som är precis likadan som du. Lika slarvig, lika klädsmak, lika intressen och till och med gilla likadant godis. Skulle det bli spännande i längden? Tveksamt. Jag skulle i alla fall bli uttråkad efter ett par dagar..

Så. Lagom är väl bäst, som alltid. Man ska nog inte vara för lika, men man får ju heller inte vara för olika. Man måste kunna ha någonting som man kan dela och prata om samtidigt som man kanske behöver tid till sig själv och egna intressen. Vad har ni för tankar runt det här? Vad är bäst, att vara väldigt lika eller väldigt olika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar