måndag 10 maj 2010

Singel? Gå på festival!

Sommaren närmar sig med stormsteg (även om vädret säger något annat) och för mig innebär sommar festival, musik och kärlek. Jag har varit på ett gäng festivaler genom åren och en sak som är säker är att det är grymt enkelt och dessutom himla kul att flirta och ragga bland tälten, framför scenen, i kön till baja-majan osv osv. Oftast handlar det väl mest om att man vill ha en flirt just då, just där... men jag vet flera som har träffat sin blivande partner på en festival. Jag har själv fallit ganska så pladask för en kille jag träffade på Hultsfred. Det blev ingenting mellan oss men han är numera en av mina bästa vänner som jag pratar med om allt.

Så mitt tips till er singlar: Åk på festival i sommar! Dansa till Scissor Sisters på Hultsfredsfestivalen, gunga i takt till Jay-Z på Peace & Love, kramas till Jónsi på Way Out West, hångla till Regina Spektors vackra stämma på Arvikafestivalen.. Ja, alternativen är många!

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar