tisdag 11 maj 2010

What about uppoffringar?

Jag har funderat på en sak den senaste tiden. Funderat, försökt skriva ner det här på bloggen, raderat, funderat igen, gjort ett nytt skrivförsök, raderat och så vidare. Jag kunde inte riktigt lägga fram det jag ville säga på ett bra sätt..

Nu ger jag det ett sista försök och det här ska jag publicera, hur långt, hur virrigt och hur inte rätt det än blir.

Det jag har funderat på är uppoffringar. Hur mycket av sin egen personlighet, sina egna hobbies och sina egna rutiner måste man offra i ett förhållande? Jag menar, man måste ju ändra lite på sig själv för att fa ett förhållande att funka. Det kan vara allt från att inte vara vid golfbanan lika mycket som att säga upp sig från jobbet och flytta till en helt annan stad. Är uppoffringar bra? Är det dåligt? Ska man göra uppoffringar? Ska man inte?

Jag har inga bra svar till frågorna ovan, inga alls. Jag vet inte om man ska förändra sig själv för att passa ihop med en person eller om det bara ska klicka sa som det är. I filmvärlden kllickar det nog som det är, man behöver inte förändras utan allt är perfekt. Men i verkliga livet är det väl tyvärr inte sa enkelt.. Fragan är vad som är rätt..

Som sagt, jag vet inte. Jag vet ingenting. Jag vet inte ens vad jag egentligen vill få ut av det här inlägget. Era tankar I guess. Er läsares men även mina två kollegors. Spinn gärna vidare, i kommentarsfältet eller med ett nytt inlägg (ja, ni kan gästblogga om ni vill, skicka ett mejl!).

Jag kommer fortsätta fundera, och kanske längre fram skriva ett lite mer givande inlägg om det här. Förutsatt att jag reder ut mina tankar.

/Amanda

1 kommentar:

  1. Jag tror det handlar om att man måste kompromissa. Den ena personen ska inte behöva ge upp hela sitt liv för förhållandet utan man måste hitta ett sätt som funkar för båda två.

    Men som du säger så tror jag att man MÅSTE vara beredd att ändra lite på sig för att det ska fungera. Man måste vara lite flexibel, liksom.

    Är man tillräckligt kär och tillräckligt lycklig är det inte svårt att göra några uppoffringar. För just då är det så himla värt det.

    SvaraRadera